Q&A Zwembad & Fitness

Q&A Bijlmer Sportcentrum

Reserveren banenzwemmen

Reserveren voor banenzwemmen is verplicht, dit kun je hier doen.

Kom niet als je gedurende de afgelopen 24 uur klachten hebt gehad als hoesten, neusverkoudheid, koorts of benauwdheidsklachten!

Belangrijk: je schrijft je in voor een tijdsblok van 1 uur. Je kunt het gehele uur benutten. De genoemde eindtijd is daadwerkelijk de eindtijd dat je het zwembad dient te verlaten.

Staat jouw gewenste zwemmoment niet meer in de lijst? Dan betekent dit dat het maximaal toelaatbare aantal deelnemers is bereikt. We verwelkomen je dan graag op een ander tijdstip.

We zijn gebonden aan een maximum van 30 banenzwemmers per uur.  Wanneer je reserveert verwachten we ook dat je daadwerkelijk komt.

  • Losse kaarten kunnen niet geannuleerd worden. Tot 12 uur van tevoren kun je deze kosteloos verplaatsen, daarna is verplaatsen niet meer mogelijk.
  • Met een bezoekenkaart kun je tot 12 uur van tevoren kosteloos verplaatsen, daarna waarderen wij een bezoek van je kaart af.

Q&A ZWEMBAD

In deze Q&A vind je de meest gestelde vragen en antwoorden met betrekking tot de huidige situatie rondom Corona. 

Q&A Algemeen

Q: Is het zwembad open?

A: Het geven van zwemles is per medio maart weer toegestaan. Vanaf 19 mei is het weer mogelijk om te komen banenzwemmen. Ook de kids activiteiten (t/m 17 jaar) zijn weer toegestaan. Het is helaas nog niet mogelijk om te komen vrijzwemmen of deel te nemen aan de Aqua'Groepslessen. Ook de Liz & Wes Spetterlessen mogen nog niet worden gegeven. Voor alle activiteiten dien je vooraf te reserveren. 

Q: Welke maatregelen gelden er op locatie?

A: Uiteraard gelden er op de locatie weer een aantal maatregelen waaraan we ons moeten houden. De belangrijkste regels zijn:

Blijf thuis bij klachten en laat je direct testen. Voorkom dat je andere mensen besmet;

Vooraf reserveren en een gezondheidscheck zijn verplicht;

In alle overdekte ruimten in en rond het zwembad is het dragen van een mondkapje verplicht voor personen ouder dan 12 jaar;

Zwemmers hoeven in het zwembad geen mondkapje te dragen;

Desinfecteer bij binnenkomst je handen;

Volg de verplichte looproutes;

Het is helaas nog niet mogelijk om te douchen. Kleedkamers zijn wel geopend.

Q&A Zwemles

Q: Wat betekent de sluiting door overmacht voor de lessenkaart/het abonnement?

A: Voor de gemiste lessen/periode door overmacht wordt de zwemkaart verlengd. Verder worden zwemlesouders hier persoonlijk over op de hoogte gesteld.

Q: Wat gebeurt er met de automatische incasso?

A: De maanden waarin we gesloten waren worden niet geïncasseerd. Het zwembad is gesloten geweest van half december tot half maart. Deze maanden worden met elkaar verrekend en dus zullen er in totaal drie maanden niet geïncasseerd worden.

Q: Wordt het proefzwemmen en/of diplomazwemmen opnieuw ingepland?

A: We gaan de jaarplanning bijstellen. Alle zwemlesouders worden hierover persoonlijk geïnformeerd.

 

Q&A FITNESS

Q: Is de fitness weer geopend?

A: Ja, de fitness is vanaf 19 mei weer geopend, maar alleen voor vrij fitness en volgens de huidige maatregelen: individueel of maximaal met 2 personen op 1,5 meter.

Q: Worden er ook groepslessen gegeven?

A: Ja, we mogen vanaf nu ook naast Personal Training, groepslessen geven! Vanaf 19 mei is het mogelijk om met 30 personen buiten in groepen te sporten. Kijk op het rooster voor het actuele aanbod of neem contact op met jouw Health Club voor de mogelijkheden.

Q: Wat betekent dit voor mijn abonnement en de incasso?

A: Alle abonnementen gaan weer lopen en de abonnementsgelden zullen weer geïncasseerd worden. Heb je vragen over de incasso? Neem contact op met de Health Club.

Q: Wat gebeurt er met het vervangende aanbod van Optisport?

A: De unieke groepslessen op het Optisport Vimeo kanaal van locaties en instructeurs uit het hele land, de hardlooptrainingen en digitale coaching van jouw eigen instructeur blijven beschikbaar.