Q&A Sportboulevard Dordrecht

Q&A Zwembad, Health Club & IJsbaan

Q&A ZWEMBAD

In deze Q&A vind je de meest gestelde vragen en antwoorden met betrekking tot de huidige situatie rondom Corona. 

Q&A Algemeen

Q: Is het zwembad open?
A: Het geven van zwemles is per medio maart weer toegestaan. Vanaf 19 mei is het weer mogelijk om te komen banenzwemmen. Ook de kids activiteiten (t/m 17 jaar) zijn weer toegestaan. Het is helaas nog niet mogelijk om te komen vrijzwemmen of deel te nemen aan de Aqua'Groepslessen. Ook de Liz & Wes Spetterlessen mogen nog niet worden gegeven. Voor alle activiteiten dien je vooraf te reserveren. 

Q: Welke maatregelen gelden er op locatie?
A: Uiteraard gelden er op de locatie weer een aantal maatregelen waaraan we ons moeten houden. De belangrijkste regels zijn:

  • Blijf thuis bij klachten en laat je direct testen. Voorkom dat je andere mensen besmet;
  • Vooraf reserveren en een gezondheidscheck zijn verplicht;
  • In alle overdekte ruimten in en rond het zwembad is het dragen van een mondkapje verplicht voor personen ouder dan 12 jaar;
  • Zwemmers hoeven in het zwembad geen mondkapje te dragen;
  • Desinfecteer bij binnenkomst je handen;
  • Volg de verplichte looproutes;
  • Het is helaas nog niet mogelijk om te douchen. Kleedkamers zijn wel geopend.

 

Q&A Zwemles
 

Q: Wat betekent de sluiting door overmacht voor de lessenkaart/het abonnement?
A: Voor de gemiste lessen/periode door overmacht wordt de zwemkaart verlengd. Verder worden zwemlesouders hier persoonlijk over op de hoogte gesteld.

Q: Wat gebeurt er met de automatische incasso?
A: De maanden waarin we gesloten waren worden niet geïncasseerd. Het zwembad is gesloten geweest van half december tot half maart. Deze maanden worden met elkaar verrekend en dus zullen er in totaal drie maanden niet geïncasseerd worden.

Q: Wordt het proefzwemmen en/of diplomazwemmen opnieuw ingepland?
A: We gaan de jaarplanning bijstellen. Alle zwemlesouders worden hierover persoonlijk geïnformeerd.

 

Q&A FITNESS

Q: Is de fitness weer geopend?
A: Ja, de fitness is vanaf 19 mei weer geopend, maar alleen voor vrij fitness en volgens de huidige maatregelen: individueel of maximaal met 2 personen op 1,5 meter.

Q: Wat betekent dit voor mijn abonnement en de incasso?
A: Alle abonnementen gaan weer lopen en de abonnementsgelden zullen weer geïncasseerd worden. Heb je vragen over de incasso? Neem contact op met de Health Club.

Q: Wat gebeurt er met het vervangende aanbod van Optisport?
A: De unieke groepslessen op het Optisport Vimeo kanaal van locaties en instructeurs uit het hele land, de hardlooptrainingen en digitale coaching van jouw eigen instructeur blijven beschikbaar.
 

 

Q&A IJSBAAN

Q: Is de schaatsbaan open voor recreatief schaatsen en schaatsles?
A: Nee, de schaatsbaan is voor recreatief schaatsen en schaatsles helaas gesloten totdat we nieuwe informatie van de overheid krijgen omtrent eventuele versoepelingen.

Q: Wat betekent deze sluiting door overmacht voor mijn bezoekenkaart?
A: De geldigheid van de bezoekenkaart wordt verlengd met de periode dat de locatie gesloten is.

Q: Wat betekent deze sluiting door overmacht voor mijn abonnement?
A: Het abonnement wordt bevroren voor de periode dat de locatie gesloten is.

Q: Wat gebeurt er met de automatische incasso?
A: De maand januari wordt niet geïncasseerd.

Q: Wat betekent dit voor de schaatslessen?
A: Voor de gemiste lessen/periode door overmacht wordt de kaart verlengd.

Q: Zijn de gemiste lessen in te halen?
A: Dit bekijken we op het moment dat onze locatie weer open kan, je ontvangt hiervoor apart bericht.