Mijnvragen

Meest gestelde vragen (en antwoorden) over het nieuwe kassa- en reserveersysteem van Optisport.

1. Hoe kan ik eenmalig een activiteit reserveren en betalen (als ik geen lid ben/geen account heb)?
Dat kan via de website van de locatie:  www.optisport.nl/naamlocatie.  Scroll naar beneden naar ‘Aanbod en prijzen’.
Selecteer de activiteit waaraan je wilt deelnemen en scroll dan weer naar beneden tot je bij ‘Bekijk onze prijzen’ bent. Daar kun je kiezen voor ‘los bezoek’ en ‘reserveren’ .

Vervolgens opent een venster met nogmaals een overzicht van de mogelijkheden en prijzen, hier kun je ‘bestellen’. Let op, soms staan er losse activiteiten voor kinderen, volwassenen en 65+, kies altijd de juiste. Maak een keuze en klik op bestellen.

Dan opent een venster met een kalender, waarop je een dag kunt reserveren. Klik op een dag naar keuze.

Kies vervolgens een tijdsblok, en druk op ‘Bevestigen’.

Nu verschijnt je activiteit in je ‘Winkelwagen’ (rechts) en kun je die gaan afrekenen. Daarvoor heb je dan 30 minuten, want daarna verdwijnt de bestelling weer uit je winkelmandje, zodat anderen nog de mogelijkheid wordt geboden om voor dat tijdsblok te reserveren.



Klik onderaan de pagina op ‘Naar uw gegevens’ en vul je gegevens in. Dit is nodig om de reservering te kunnen afronden. Vink dan het vakje aan dat je akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden. En klik op ‘Volgende’ om naar de betaling te gaan.
 

Je kunt er ook voor kiezen om hier een account aan te maken, zodat je de volgende keer gemakkelijker je toegang en reservering kunt regelen en eerdere aankopen terugvinden.
 

Klik hierna op ‘Direct afrekenen’ om af te ronden. of voeg nog een andere activiteit toe aan je bestelling indien gewenst.


Nu kom je in het betaalgedeelte van PayNL. Klik op de iDEAL-betaal optie (enige mogelijkheid).

Betaal met uw bank en je reservering en aanschaf is voltooid!
 

2. Hoe kan ik een bezoekenkaart / abonnement  aanschaffen als ik geen lid ben (geen account heb)?
 

Dat kan via de website van de locatie:  www.optisport.nl/naamlocatie. Scroll naar beneden naar 'Aanbod en prijzen’.

Selecteer waaraan je wenst deel te nemen (bijvoorbeeld banenzwemmen) en scroll weer naar beneden tot je bij ‘Bekijk onze prijzen’ bent. Daar kun je  kiezen voor ‘bezoekenkaart’ en ‘reserveren’.
Zie punt 1 voor de verdere stappen.

Wanneer je een inschrijft voor een abonnement, kies je het gewenste product, en vul je de gevraagde gegevens in. Als je kiest voor ‘betalingsafspraak’ ‘op factuur’ kun je online en aan de balie ook (cash)betalen.

3. Hoe kan ik een les of activiteit reserveren als ik al lid ben en een account heb?
 

Als je al in ons systeem bekend staat (met je e-mailadres of met een abonnement of bezoekenkaart,  dan kun je rechtstreeks reserveren als je met je account inlogt op www.mijnoptisport.nl .

Let op! Wanneer je een fitnessabonnement hebt, en een reservering voor het zwembad wil maken, dien je even te wisselen van ‘Locatie’ (van OHC naar Zwembad). Je moet daarom na het inloggen eerst even switchen in het menu naar het ZWEMBAD  (i.p.v. OHC). Dat kan rechtsboven in, in ‘Mijn Optisport’ onder ‘Locatie’. Vervolgens kun je daar je reservering/bestelling doen.
Groepslessen kun je reserveren onder ‘LESROOSTER’. Voor het reserveren van Recreatief zwemmen of Banenzwemmen, kun je terecht onder ‘ACTIVITEITENROOSTER’.

4. Hoe maak ik een account aan bij Optisport als ik al een abonnement of bezoekenkaart heb?

Wanneer je al in ons systeem bekend bent (met je e-mailadres of met een abonnement of bezoekenkaart), ga dan altijd eerst naar: www.mijnoptisport.nl. Je hebt van ons waarschijnlijk al een account gekregen (in je mail), ook al heb je nog nooit ingelogd. Klik bij www.mijnoptisport.nl  op de kleine regel ‘ik ben mijn wachtwoord vergeten’.

Je ontvangt dan per e-mail een uitnodiging om je wachtwoord aan te maken. Soms komen onze e-mails helaas in de SPAM/Junk mailbox terecht, dus als je na 5 minuten niets hebt ontvangen, kijk daar dan ook even. Wanneer je de instructies volgt en tweemaal een wachtwoord invult (let op;  minstens 8 tekens lang), kun je daarna meteen inloggen op www.mijnoptisport.nl .


Als het systeem heeft aangegeven dat jouw e-mailadres onbekend is, maar heb je wel een abonnement / bezoekenkaart? stuur ons dan een e-mail met je gegevens:  (voornaam, +achternaam, +geboortedatum en het mailadres dat we mogen invullen. Wij maken dan een account voor je aan en ontvang je van ons een e-mail waarmee je het wachtwoord kunt aanmaken (let op; minstens 8 tekens lang). Als je dat gedaan hebt kun je direct inloggen.), dan maken wij alsnog een account voor je aan! 

5. Waarom is het nodig om mijn e-mailadres op te geven?

We kunnen je het beste herkennen aan je unieke e-mailadres en je kunt bestellingen ook via e-mail ontvangen. Uiteraard zullen we geen misbruik maken van de verstrekte gegevens. Zie ook onprivacy statement  Meerdere gezinsleden? Die hebben allen een afzonderlijk account (met unieke e-mailadressen) nodig.
 

6. Waarom moet ik een account aanmaken bij Optisport?
Je hebt een Optisport account nodig om activiteiten (zwemmen) en lessen te reserveren, maar ook om abonnementen te verlengen, je reserveringen te bekijken en de voortgang van je kind te volgen bij de zwemlessen. Let op! Bij meerdere zwemleskinderen (>1) is het noodzakelijk om een uniek e-mailadres per kind aan te maken. Ieder kind krijg namelijk een eigen account.


Let op, Fitness activiteiten dienen kunnen nog steeds gereserveerd te worden via de ClubPlanner App.

7. Wat als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Ga naar www.mijnoptisport.nl  en klik op ‘ik ben mijn wachtwoord vergeten’ (in grijs onderaan) om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Je ontvangt dan een e-mail met een linkje, zodat je een nieuw wachtwoord kunt instellen (let op; minstens 8 tekens lang). Soms komen onze e-mails helaas in de SPAM/JUNK mailbox terecht, dus als je na 5 minuten niets hebt ontvangen, heeft kijk daar dan ook even.
 

8. Het lukt mij niet om een (nieuw) account aan te maken, wat nu?
Stuur een e-mail naar de locatie met jouw gegevens (voornaam, achternaam, geboortedatum, adres en mailadres).

Dan maken wij het voor je in orde. Zodra dat gedaan is krijg je een e-mail om je wachtwoord  in te stellen. Wanneer je de instructies volgt en tweemaal een wachtwoord invult (let op;, minstens 8 tekens lang), komt het goed.
 

9. Hoe plan ik een groepsles fitness in?
Dit gaat nog steeds gewoon via de CLubPlanner App.

 

10. Waarom wordt er gevraagd om een IBAN-nummer in te vullen?
Dit is niet verplicht. Behalve als het gaat om het afsluiten van bijvoorbeeld een fitness abonnement voor langere termijn. Dan is dat nummer nodig i.v.m. een automatische incasso. Je kunt dit dus overslaan als je een los bezoek koopt. Bij de kassa (online) reken je eenvoudig met IDEAL af.

 

11. Kan ik ook met een creditcard betalen of met cash?
We streven naar zo min mogelijk gebruik van contant geld, omdat dit diefstalgevoelig is. Echter, kun je aan de kassa van het zwembad altijd nog met cash en normale pinpassen betalen voor losse kaartjes. Ook kun je online en via mijnoptisport.nl met IDEAL betalen. Helaas accepteren we  (nog) geen creditcards, zowel online als aan de kassa, kun je hier niet mee betalen.


 

12. Ik heb een fitnessaccount bij jullie, maar ik wil nu een keer banenzwemmen. Hoe reserveer ik dat?
Als je een fitnessaccount hebt (Optisport Health Club), zul je bij het inloggen in www.mijnoptisport.nl  altijd standaard op de Optisport Health Club terecht komen. Dit is echter niet de plaats waar je ook zwemactiviteiten kunt reserveren. Je moet daarom na het inloggen eerst even switchen in het menu  naar het ZWEMBAD  (i.p.v. OHC ). Dat kan rechtsboven in, in ‘Mijn Optisport’ onder ‘Locatie’. Vervolgens kun je daar je reservering/bestelling doen. Je moet daarom helaas na het inloggen eerst even switchen naar het Zwembad. Dat kan rechtsboven in, in ‘Mijn Optisport’ onder ‘Locatie’. Vervolgens kun je daar je reservering/bestelling doen.

13. Hoe lang van tevoren kan ik reserveren en tot wanneer?
Reserveren van zwemactiviteiten  en fitnessactiviteiten kan tot 7 dagen maximaal vooruit. Je kunt alle activiteiten, (ook groepslessen) voor zwemmen en/of fitness annuleren tot 24 uur van tevoren, en nog reserveren tot het moment van de start van de activiteit. Bij te late annulering ben je verplicht de kosten van de activiteit te voldoen of worden ze afgeschreven van je tegoed. 

14. Hoe werkt het als meerdere gezinsleden/huisgenoten lid zijn bij Optisport (een account hebben)?
Wanneer meerdere mensen in uw gezin / huishouden lid zijn bij Optisport, maken we altijd voor iedereen een apart account aan.
Dit is niet alleen wenselijk i.v.m. de privacy, maar ook handig omdat iedere persoon andere producten met andere looptijden heeft of kan bestellen. Als u meerdere kinderen op zwemles heeft bij Optisport, kom dan even langs onze receptie, dan maken wij voor u een familieaccount aan.

Wanneer je gebruik wil maken van ons online systeem, dan herkennen wij je altijd aan je unieke e-mailadres. 

Heb je geen e-mailadres dan kun je dit eenvoudig (en gratis) aanmaken via bijvoorbeeld: accounts.google.com/signup

update 04/10/2021